BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 19, 2012

Kawan Yang Baik

Ada seorang hamba Allah ni bertudung labuh, dia ada bestfriend...
Malangnya bestfriend dia masih tak terbuka hati nak pakai tudung. Masih lagi suka bergaya dan memakai baju tak tutup aurat tapi tidaklah seteruk dahulu sebelum mereka berkenalan. Ditakdirkan Allah, dia hadiahkan shawl (hanatajima ke ape nama ntah) untuk birthday kawan dia.

Kawan dah buka hadiah apa lagi, rasa macam kena perli la kan (sebenarnya dia dalam bad mood, biasalah, perempuan)...

"Kita dah kawan lama tapi kali ni aku memang tak boleh terima apa yang kau bagi kat aku... Minta maaf la kawan, aku rasa sangat terkilan dengan hadiah ni.. kau kalau nak bimbing aku janganlah sampai nak sindir-sindir macam ni..." marah si bestfriend. Sambil campakkan shawl tersebut atas katil bestfriend dia.

"Sya, saya tak ada niat langsung nak sindir awak. Ni saya beli kat awak masa saya pergi umrah dulu... saya simpan untuk birthday awak.. tak apalah kalau macam tu..."

Tiba-tiba azan bergema... dia minta diri nak ke surau.

Malam tu si bestfriend rasa bersalah sangat... Kenapalah jahat sangat perangai dia hari ini? Kemudian jiran sebelah bilik ketuk pintu biliknya.

"Sya, sabar yer... kawan kau dah meninggal dunia. Dia eksiden tadi masa nak ke surau tadi..."

#Kini penyesalan tiada guna lagi...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...